Інформація для батьків

Шановні батьки,

на цій сторінці розміщена

корисна інформація для Вас

Поради батькам як оцінювати шкільні “успіхи” своїх дітей 

З боку батьків у стосунках зі своїми дітьми  необхідно зменшувати хворобливість переживань дітей з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані з шкільними оцінками. Похвала необхідна, але треба вказати на помилки, недоліки, неточності.

Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на дитини, а не пригнічувало її ще більше.

Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: 1,2, ...10 Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні “успіхи” “Постійте в черевичках” своєї дитини. А тепер можна починати розмову, а може ... тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може ... допомогти розібратися у складній теоремі, а може ... Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі “газ” і натиснути на гальма.

Правило 2: не поспішайте. Старий, вічний, педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини “все й одразу” Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає “зубрилою, яка  ненавидить учнів, школу, а може й...вас

Правило 3: безмежна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її “успіхи” у школі. Вона  відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдач? Вона вас засмучує і ... все. 

Правило 4: не бийте лежачого. “Двійка”, а для когось і “четвірка” – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні й ті ж помилки. Дитина очікує спокійної допомоги.

Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати той, якого ви найбільше  хочете позбавитись, і говоріть тільки про нього.

Правило 6: вибирайте найголовніше, почніть з ліквідації тих шк. труднощів, котрі найзначніші для неї.

Правило 7:  головне – хваліть виконавця, а критикуйте невиконання. Дитина схильна  оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку від  особистості.

Правило 8: найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами-неуспіхами сусідського Івана.

Правило 9: не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з дитиною, не орієнтуйтеся  тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого немає за що похвалити.

Правило 10: виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіхи своїх навчальних зусиль Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно.  Тоді в дитини нема ілюзії повного успіху, відчуття повної невдачі

Правило 11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі і вона спробує їх досягти Не спокушайте дитину  цілями, яких неможливо досягти.

Правило 12: Не рвіть останню нитку. Якщо зацікавленості в навчанні нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна “витягнути” дитину до активного життя у навчанні.

 

Для того, щоб ці правила виявилися ефективними, необхідно їх об`єднати: дитина повинна бути не об`єктом, а співучасником  власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Уміння себе оцінювати є необхідним компонентом уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні.

Пам`ятка батькам від дитини

25 дитячих прохань

-          не розбещуйте мене, цим ви мене псуєте. Я дуже добре знаю, що не обов’язково  надавати мені все, що я вимагаю. Я просто випробовую вас;

-          Не бійтесь бути вимогливими зі мною. Я надаю перевагу  саме такому  підходу. Це дозволяє мені  визначитись;

-          Не покладайтесь на силу у стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що вважати слід лише на силу. Я відгукнусь з більшою готовністю на ваші ініціативи;

-          Не будьте непослідовними. Це збиває мене з пантелику. Змушує вперто намагатися  у всіх  випадках залишити останнє слово за собою;

-          Не давайте обіцянок, яких ви не зможете виконати – це похитне мою віру в вас;

-          Не піддавайтесь на мої провокації, коли я кажу або роблю щось тільки для  того, щоб роздратувати вас. А то надалі я намагатимусь досягти ще більших перемог;

-          Не засмучуйтесь занадто від моїх слів: “Я вас ненавиджу”. Я не це маю на увазі. Я просто хочу, щоб ви  пошкодували за тим, що мені зробили;

-          Не змушуйте мене почувати себе меншим ніж я є насправді. Я відіграюся над вами за те, ставши “плаксою”;

-          Не робіть для мене і за мене те, що я у змозі сам зробити, я використовуватиму вас як обслугу;

-          Не дозволяйте моїм поганим звичкам  притягувати до мене надмірну частку вашої уваги. Це тільки надихне мене на їх продовження;

-          Не нарікайте на мене  у присутності сторонніх людей. Я зверну більше уваги на ваше зауваження, якщо ви скажете мені все  спокійно віч-на-віч;

-          Не намагайтеся обговорювати мою поведінку у самий  розпал конфлікту. За деякими об’єктивними причинами мій слух притупляється в цю мить, а бажання співпрацювати з вами зникає. Буде нормально, якщо  ви зробите якість кроки, але давайте поговоримо про це пізніше;

-          Не намагайтеся читати мені нотації. Ви будете здивовані, дізнавшись, що я чудово розумію, що таке добре і погано;

-          Не змушуйте мені відчувати, що мої провини – смертельний гріх; я повинен навчитися робити помилки без відчуття, ніби я ні на що не приладний;

-          Не вимагайте від мене пояснень, навіщо я це  зробив; я ніколи сам не  розумію, чому чиню так, а не інакше;

-          Не піддавайте надто великому іспитові мою чесність; заляканий я легко перетворююся на брехуна;

-          Не забувайте, що я люблю експериментувати: саме так я пізнаю світ, тому, будь ласка, змиріться з цим;

-          Не захищайте мене від наслідків моїх власних помилок: я вчуся на власному досвіді;

-          Не намагайтеся здихатися мене, коли я ставлю відверті запитання: якщо ви не будете давати на них відповіді, я шукатиму інформацію “на стороні”;

-          Ніколи не натякайте, що ви – досконалі і безгрішні: це дає мені відчуття марності спроб зрівнятися з вами;

-          Нехай мої страхи не викликають у вас надмірного хвилювання, інакше я буду лякатися ще більше: покажіть мені, що таке мужність;

-          Не забувайте, що я не можу успішно розвиватися без розуміння і підбадьорювання, але похвала, коли вона чесно отримана, іноді все ж забувається, а прочуханка, здається ніколи.

Тематика виступів

на заняттях педагогічного всеобучу

для батьків 

У роботі засідань університету батьківських знань обов'язково бере участь заступник директора з виховної роботи. У своїх виступах він повинен пропагувати серед батьків знання про індивідуально-психологічні особливості дітей різних вікових груп з метою раціональної організації сімейного виховання; сприяти запобіганню типовим помилкам у вихованні школярів, налагодженню продуктивної взаємодії старшого та підростаючого поколінь; висвітлювати питання психологічних аспектів ранньої профілактики шкідливих звичок, зокрема вживання алкоголю та наркотиків, запобігання бездоглядності та жорстокого ставлення до дітей у сім'ї.

Знайомство із системою знань, що висвітлюють основні прояви психіки дитини та показують зміни, які характеризують її розвиток, допоможе батькам більш успішно проявити себе в якості "природних психологів" у процесі виховання дітей, а також швидше і легше досягати тих цілей, які вони, батьки, ставлять перед собою.

Нижче ми подаємо орієнтовну тематику виступів на засіданнях університету батьківських знань.


Ставтеся до мене так, як ви ставитеся до своїх друзів.

Тоді я також стану вашим другом.

Я вчуся, наслідуючи приклади, а не під впливом критики.

І, крім того, я вас сильно люблю.

Будь ласка, ставтеся до мене з такою ж любов’ю.

 

Поради для батьків під час карантину від МОН та ЮНІСЕФ Україна. В них йдеться про правильний розпорядок дня, як говорити про про вірус з дітьми та додаткові ідеї, чим зайняти дитину під час карантину