Пропонуй! Плануй!
Організовуй!
Виконуй!
Серед безлічі дитячих занять у ліцеї важливе місце займає учнівське самоврядування, яке, забезпечуючи участь усіх школярів в управлінні справами колективу свого класу та закладу, стає моделлю елементів дорослого життя, формою усвідомлення подальшої активної життєвої позиції.
Кожен учень, маючи доручення (постійні, тимчасові), протягом свого навчання проходить школу учнівського самоврядування. «Перетворити процес виховання на радість» – таке завдання поставила перед собою учнівський парламент, який є органом учнівського самоврядування у нашому ліцеї. До її складу входять учні 8-11 класів.
Самоврядування це:
метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;
наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
принцип організації життя дитячого колективу;
діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.
Метою діяльності УС є:
розвиток навичок творчого вирішення завдань, створення позитивної мотивації та зацікавленості учнів;
формування вміння мислити, узагальнювати;
виховання поваги до колективу, почуття відповідальності;
налагодження тісних контактів і взаєморозуміння між різними гілками громадськості, спільне вирішення проблем, профілактика виникнення конфліктних ситуацій;
використання нових інноваційних технологій у виховній роботі.
Засідання учнівського парламенту відбуваються 2 рази у місяць. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами: засідань парламенту та кожного центру.
На засіданнях активу розглядаються такі питання:
– затвердження плану проведення засідань активу та роботи дитячого колективу;
– визначення завдань щодо роботи центрів;
– проведення акцій «Миколай про тебе не забуде», «Щедрий вівторок», «Від серця до серця» тощо.
Шляхи підвищення активності й ролі учнівського самоврядування:
1. Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
2. Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу.
3. Поєднання самодіяльності дітей з керівництвом дорослих.
4. Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
5. Повага педагогів до самостійний думок та рішень учнівського самоврядування, його органів.
6. Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.
7. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання їх мистецтв управління.
8. Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.
СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
· Центр навчання та інформації
· Центр культури та відпочинку
· Центр спорту і туризму
· Центр дисципліни і порядку
· Центр екології
· Центр роботи з молодшими школярами
· озеленює класні кімнати та коридори, проводить акції; оформляє альбоми виставки;
· вивчає, її гармонійні стосунки з пр природу рідного краю, тощо.
І. Загальні положення
1. Вибори Президента школи проводяться за принципом загального рівного і прямого виборчого права при таємному голосуванні;
2. Виборчий процес здійснюється на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи;
3. Вибори Президента школи є загальними: право обирати мають учні 8-11 класів школи;
4. Президентом школи може бути обраний учень якому на день виборів виповнилось 14 років, який є учнем цієї школи;
5. Вибори Президента школи є рівними: кожен виборець має 1 голос;
6. Голосування на виборах є таємним;
7. Право висування кандидата в Президенти школи має кожен класний колектив. Клас може висувати кількох кандидатів у президенти.
ІІ. Організація та проведення виборів
1. Для проведення голосування створюється виборча комісія.
2. Виборча комісія:
· Складає списки виборців;
· Встановлює форму виборчого бюлетеня;
· Проводить реєстрацію кандидатів у Президенти;
· Встановлює результати виборів і оголошує їх.
ІІІ. Передвиборча агітація
1. Учень, який зареєстрований кандидатом у Президенти, має право вести передвиборчу агітацію.
2. Кандидат за допомогою ініціативної групи:
· Повинен випустити рекламний плакат із власною фотографією;
· Підготувати передвиборчу програму не більше як 1 сторінка друкованого тексту;
· Може здійснювати інші агітаційні заходи.
3. Права кандидата у Президенти під час проведення агітаційної компанії:
· Проводити агітаційну роботу на перервах та в позаурочний час.
4. Повідомлення про обрання Президента оголошується головою виборчої комісії не пізніше чим через годину, після завершення голосування.
5. Президенту школи вручається відповідне посвідчення.
6. Обраним вважається кандидат, за якого проголосувало більшість учнів, що взяли участь у голосуванні.
7. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них взяло участь 50% учнів 8 -11класів школи.
8. Президент обирається строком на 2 роки (або до закінчення школи), якщо скоріше не буде подано скарг.
9. Якщо 2 і більше кандидатів набрали однакову кількість голосів, проводяться повторні вибори.
· Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.
· Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.
· Кожен клас обирає двох представників до активу школи (8-11 класи).